TARİHÇE
Vakıf Başkanlığımızın ana hizmet binası İlimiz Fırat Mahallesinde, Genel Sağlık Sigortası binası ise Kernek Mahallesinde hizmet vermektedir. İki hizmet binası da Özel İdare Genel Sekreterliği tarafından Vakfımıza bedelsiz olarak tahsis edilmiştir.
Vakfımız bünyesinde 37 belirsiz süreli sözleşmeli, 9 geçici görevli, 1 özel hizmet alımı olmak üzere toplam 47 personel çalışmaktadır.
Vakfımız da İdari-Mali İşler ve Sosyal Servis olmak üzere 2 adet ana hizmet birimi bulunmaktadır.
Vakfımızın karar organı Vakıf Mütevelli Heyetidir. Mütevelli Heyeti, Vali, Belediye Başkanı, İl Milli Eğitim Müdürü, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü, İl Müftüsü, İl Sağlık Müdürü, Defterdar, Merkez Mahalle Muhtarları Temsilcisi, Merkez Köy Mahalle Muhtarları Temsilcisi, İl Genel Meclisi tarafından seçilen 2 Hayırsever Vatandaş, 2 Sivil Toplum Temsilcisi olmak üzere İl Merkezinde 14 kişiden oluşmaktadır.
Vakfın görevlerini yapabilmesi için, 3294 sayılı kanuna istinaden bugüne kadar çeşitli yönetmelik ve genelgeler çıkarılmıştır. Vakfın amacı; fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunanlara yardım yapılması gerekmektedir.
Fakru zaruret ne demektir: Sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birinde gelir ve aylık almayan Mahkeme kararı ile veya kanunla bağlanmış devamlı bir gelire sahip olmayan, asgari ücretin üzerinde nafaka bağlanmayan, asgari ücretin üzerinde geliri olmayan, menkul ve gayrimenkul malları olmayan veya olup da, bunlardan elde ettiği gelir asgari ücretin altında olan veya işsiz olan, geliri asgari ücretin üzerinde olup, büyük bir hastalığa tutulup, masraflı ameliyat gerektiren, aylık geliri ve nüfus çokluğu sebebiyle fakru zaruret ve muhtaç durumda sayılır. Kişilere gerekli yardımı yapmak ve diğer kanun ve mevzuatla verilen görevleri yerine getirmektir.
Bu sayfa 128 kez görüntülendi
Top 10 Haberler | ||||||||||||
|
||||||||||||
|